De rondreis gaat beginnen

25 december 2014 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

22 december 2014

We verlaten Peg en Ohmer nadat de mannen Ohmer hebben geholpen keukenkastjes te stutten. Ze krijgen namelijk een nieuw aanrechtblad.

We gaan naar Flagstaff. De reis ernaar toe begon met heel veel cactussen. Het is echt onkruid hier, maar wij vinden het prachtig. Het landschap gaat langzaam over in dennebomen en hier en daar wat sneeuw.

Het hotel Budget Inn was prima. Aan een doorgaande weg, maar zodra je de deur dicht deed hoorde je hier niets meer van. De eerste avond aten we kip. In een ding zoals Mc Donalds, maar dan met kip. Bleeh. Niet echt een succes. Maar goed we hadden wat binnen.

Volgens de eigenaar van het motel kon je goed ontbijten bij Galaxy, aan route 66. Nou, dan hebben we geweten. Allemensen wat een ontbijt. (foto's volgen)

Daarna gaan we naar Oak Creek Canyon. Wat is dat geweldig!! (foto's volgen)

Die avond willen we wat eten in het oude centrum. Volgens een reisboekje was dit een gezellig centrum met veel barretjes en restaurants. Eh... We zijn hetzelfde stuk weer teruggelopen en zijn met de auto ergens aan de drukke weg gaan eten. Dat was lekker!!

24 december 2014

Vandaag naar Monument Valley. We kijken er naar uit. De reis ernaar toe is weer prachtig. We moeten om de zoveel kilometer stoppen om foto's te maken. Echt super.

We verblijven in Goulding Lodge. Het is zoals op internet. Tegen een berg aan. Echt prachtig.  Vanuit je hotelkamer kun je zo de bergen zien. Wat zijn we toch bevoorrechte mensen.

25 december 2014

Vandaag naar Blanding. Maar eerst gaan we naar National Bridges kijken. Natuurlijke bruggen gemaakt door de wind en ijs. Het gaat op zn Amerikaans. Je kunt met de auto een rondje rijden, uitstappen bij een punt, 300 meter lopen en daar zie je de brug al liggen. Het is alweer mooi. Jammer dat het wat begon te sneeuwen. Met de redelijk harde wind was het was lastig foto's te maken.

Alweer een mooie dag achter de rug.

Dan gaan we op zoek naar ons hotel. Op het plaatje zag het er echt heel leuk uit. Maar ja, dat was in de zomer, met leuke hanging baskets. Nu zijn het gewoon bruine muren. Ach, als het bed maar goed ligt.

Voordat deze kamer werd geboekt hebben we gebeld met de vraag of we op kerstavond wel ergens konden eten. Tuurlijk!! Je begrijpt het al, dus niet.

Wij naar de supermarkt die nog wel open was en daar wat hot dogs gehaald en wat broodjes. Wat kaas en drinken. De eigenaar had nog wat kant en klaar soepen liggen. Ook nog een heel stuk vlees van de vorige avond. Een roast beef en wat groenten.

Zo bijzonder hebben we nog nooit gegeten op eerste kerstdag.

(ik stop even met het verslag. Ik had daarnet een heel verhaal ingetypt, is het niet opgeslagen. Ben er even klaar mee)

Ook de foto's volgen zodra ik beter internet heb. We zijn verwend thuis met ons wifi.

1. Koos Houtman:
    27 december 2014
    Het heeft wel z'n up and downs, een aantal zaken vallen wat tegen maar dat is het moeilijke van een afstand regelen.
    Hopen dat de rest aan de verwachtingen voldoet. Hier is het ondertussen ook gaan sneeuwen en het is dan ook gelijk een puinhoop. In de omringende landen is het een stuk ernstiger dus we hebben nog niet te klagen.

Koos